F födda 10
Följ oss för uppdateringar
Följ
Följer
Nyheter
Lagnyheter
-
Hallbybollen- fördelning av arbetsuppgifter- nytt
Hej Nu har vårt lags uppdrag till Hallbybollen kommit. Jag har försökt fördela det jämnt, alla har fått 3 pass var. Om ni inte har möjlighet er tid, byt själva med någon annan i laget. När ni har gjort upp bytet, skriv kommentar här så kan jag uppdatera listan (behöver också hålla uppdaterad lista till Hallby) Vi kanske får ytterligare ett uppdrag som innebär matservering på Per Brahe. Vi vet ännu inte om det behövs. Om det blir så uppdaterar vi och för försöka dela upp det så gott det går. Sekretariat Torphallen Det behövs 2 vuxna personer per pass som sköter liverapportering (via resultattelefon som tillhandahålls), föra ett enklare pappersprotokoll, hantera matchtid och utvisningar samt registrering av vårt Fairplaypris Grönt kort. Enligt rekommendation har jag delat in dagarna i tretimmars-pass. Torsdag 4/1 (första match 12) 11-13 Filippa Willman, Leah Waern 13-16 Marielle Svensson, Stella Hörberg 16-19 Mollie Öberg, Elsa Manthos 19-20.30 Alva Larsson , Hannah Isomaa Fredag 5/1 (första match 8.30) 7.30-11 Selma Pettersson, Selma Haglind 11-14 Alma Knutsson, Olivia Andersson Lördag 6/1 (första match 8.30) 7.30-10 Hilma Landberg, Sally Josefsson 10-13 Alva Larsson, Hannah Isomaa När alla matcher har spelats färdigt på lördag eftermiddag den 6/1 behöver vi grovstäda hallarna inklusive läktare och omklädningsrum samt plocka ihop och köra allt material från cupen till Gethagen. Det inkluderar sek.material, robotkameror, beachflaggor, skyltar och att plocka bort alla tillfälliga märkningar på pelare, dörrar etc. Ni som är I hallen sista passet hjälper till med detta, och följande personer förstärker: Lördag 6/1 13.00 Alma Knutsson Stella Hörberg Hallvärd Hallvärden behöver vara på plats i Torphallen minst två timmar innan första matchstart för att ställa i ordning hallen (sek-bord, robotkamera, skyltning, beachflaggor utanför etc). Hallvärden har huvudansvar för hallen under turneringen och ska se till att allt flyter på med matcher, att bemanningen av sekretariatet fungerar, vid behov kolla till robotkameran om streamingansvarig ber om hjälp, hjälpa lag som behöver västar, vid behov ansvara för prisutdelning sista dagen men framför allt se till ordning och säkerhet i hallen. Hallvärden ska inte själv sitta i seket utan ska röra sig i hallen och se till att endast behöriga har tillträde till planen. Hallen måste alltid vara bemannad med en hallvärd. Ni kan dela upp ansvaret på flera men vi i tävlingsledningen behöver veta vem som är på plats under vilken tid så att vi kan nå er i nödfall. Så om ni delar upp ansvaret måste vi ha ett schema med kontaktuppgifter. Vi kommer att ha ett möte för skol- och hallvärdar den 6:e december kl 18.00 där mer info ges om cupen och där det finns möjlighet att ställa frågor. Ni kommer att få inbjudan med plats till detta möte. Torsdag 4/1 (första match 12) 11-14 Selma Haglind 14-17 Beata Österling 17-19 Olivia Andersson 19-21 Elsa Wallentin Fredag 5/1 (första match 8.30) 7.30-11 Leah Waern 11-14 Marielle Svensson Lördag 6/1 (första match 8.30) 7.30-10 Selma Pettersson 10-13 Leia Karlman Kiosk Vi ska bemanna en enklare kiosk under tiden matcher pågår med kaffe, kalla drycker och ett mindre sortiment kioskvaror. Alla varor kommer att levereras av kioskgruppen, som kommer att kontakta er för leverans första dagen. Vi har också hand om grovstädning under dessa dagar, så bra om någon varje pass kan gå ett varv (tömma papperskorgar, kolla att tvål och papper finns på toaletterna, kolla att omklädningsrummen är fräscha) Torsdag 4/1 (första match 12) 11-13 Hollie Holmqvist 13-16 Elsa Manthos 16-19 Alma Knutsson 19-21 Hilma Landberg Fredag 5/1 (första match 8.30) 7.30-11 Sally Josefsson 11-14 Alva Larsson Lördag 6/1 (första match 8.30) 7.30-10 Selma Haglind 10-13 Hollie Holmqvist Landskamp Fredag 5 jan. 2 publikvardar och 5 som skannar biljetter. Ni som är uppskrivna ska ha fått länk för ackreditering. Sen hämtar ni ut era ackreditering och ev väst innan samlingen kl 13.30 den 5e. Ingång från bryggan mot restaurangen (gamla kansliet) där Stefan o Cathrin sitter sen förmiddagen. Till dom som ska hjälpa till under landskampen är det superviktigt att de har hämtat sin ackreditering och är på plats till 13.30 på Husqvarna Garden! 13.30 är genomgången för arbetsuppgifterna och 14.00 startar insläppet till matchen och då behöver alla vara på plats och veta vad de ska göra. Ackrediteringen hämtas uppe vid Husqvarna Garden och även samlingen är där uppe. Beata Österling Leah Waern Ulf Nyman Hannah Isomaa Mollie Öberg Hilma Landberg Leia Karlman Rulla ihop golv Efter sista matcherna på lördag ska vi hjälpa till att rulla ihop mattor/golv på Elmia. Vi har inte fått tid än men det är efter sista matchen. Selma Pettersson Olivia Andersson Matservering Attarp Lördag 6/1 ca 11.00 Elsa Wallentin Filippa Willman //Annica
F födda 10
28 nov 2023
43kommentarer
-
Sammanslagning med Cyrus
Igår var vi (ledare) med på ett möte ihop med Cyrus (födda 2010/2011) spelare, föräldrar och ledare för att berätta om vårt lag, vår förening och hur vi bedriver verksamhet. Cyrus står inför det faktum att de har för få spelare för att kunna hantera kommande säsong på egen hand och vi har då fått frågan om det finns plats för dem hos oss i Hallby; och det gör det givetvis. Tjejer som vill spela handboll ska alltid känna sig välkomna och vi har därför haft en bra dialog med deras ledare om hur våra förutsättningar ser ut och hur vi tänker kring kommande planering med lag i seriespel. USM m.m. Efter gårdagens möte är nu spelarna erbjudna att delta i vår försäsongsträning, som vi ju kör ihop med Hallby F13, för att träffa både spelare och ledare i vårt lag. Cyrus-spelarna ska också meddela sina ledare om de vill gå över till Hallby och fortsätta spela handboll här. Det är därför viktigt att vi alla hjälps åt, för de spelare och ledare som följer med till oss, att få dem att känna sig välkomna i vår handbollsmiljö som ju är både inkluderande, utvecklande och trevlig att vara i. Vi är fullt medvetna om att detta kan kännas både spännande och roligt och det är också ett steg mot att få nya lagkompisar vilket naturligt brukar ske lite högre upp i åldern. Nu inträffade detta lite tidigare än väntat, men det är inte desto mindre välkommet. Har ni några frågor eller funderingar så är det bara att höra av sig till någon av oss ledare!
F födda 10
för 11 dagar sedan
-
-
Nu startar försäsongsträningen!
Hej på er! Efter några veckors paus från handbollen, med undantag för en otroligt lyckad lagavslutning, så börjar det nu bli dags att dra igång försäsongsträningen. Nästa vecka sätter vi igång och våra tankar kring upplägget är att vi kör på i totalt sex veckor fördelat på två perioder. Vi kommer köra försäsongsträningen ihop med tjejerna födda 2011 så det blir ledare från både oss och dem som håller i passen. Vi kommer skicka ut kallelse och som vanligt är det viktigt att vi får in svar inom avsatt tid så att vi kan planera passen på ett bra sätt. Alla spelare är hjärtligt välkomna på passen men har man en annan sport under den här delen av säsongen ser vi givetvis att man prioriterar den. Känner man för det och har tid över att komma på ett pass med handbollen så blir vi såklart glada för det. För de spelare som inte har någon annan idrott så räknar vi med att man kommer på de pass vi organiserar, det är otroligt viktigt att hålla i den fysiska aktiviteten för att komma väl förberedd inför nästa säsong. Håll koll på kalendern där försöker vi alltid uppdatera så att aktuell tid och plats gäller. Lite mer specifikt ser upplägget ut så här; Vecka 19-21 - Träningstider är måndag 17-18 i Arenan och onsdag 16.45-18 i D-hallen (i kalender ligger som alltid 15 min före resp efter varje halltid för att hinna med ombyte och för/eftersnack) Onsdag den 8/5 blir dock lite annorlunda då 11:orna har avslutning med sitt lag då så vi kör på egen hand det tillfället. - Fokus ligger på cirkelträning, "handbolls-fys", tempoövningar, intervaller m.m. men även en del individuell teknik. - Primärt ansvarar F14-ledarna för måndagspasset och F13-ledarna för onsdagspasset men vi ska försöka delta på flera pass så att det alltid finns någon "känd" person (tills spelarna lärt känna oss alla) Vecka 22-25 - Vi flyttar ut träningen utomhus och fokuserar på löpning och förhoppningsvis beachhandboll. - Inget bestämt med träningsdagar/tider än utan beror lite på vilken typ av aktivitet och tillgång på tider till ex. beachhandbollsplan. Kan bli aktuellt att justera någon träningsdag så att fler/andra som har andra aktiviteter kan hänga på.
F födda 10
för 17 dagar sedan
0kommentarer
-
Visa fler nyheter